Lugnande meditation

2

När man skall jobba medialt måste man öva sig på att stänga ner omvärldens ständiga och envisa brus och vända sin uppmärksamhet inåt innan man börjar. Snabbaste och vanligaste sättet är att man mediterar en stund.

På mina kurser är det många som suckar över att dom tycker att det är så svårt att meditera. ”Det blir ju aldrig tyst i huvudet!” Nej, det blir det inte och det är inte det som är meningen heller. Det handlar om att man mer och mer skall kunna styra sina tankar och filtrera dom som inte hör hemma här och nu. Det gör man genom att helt enkelt fokusera sina tankar på något, då är man ”upptagen” och har inte plats för grubblerier på samma sätt.

För att lära sig meditera är ett bra sätt att följa en guidad meditation med instruktioner. Många av mina kursdeltagare har önskat att jag skall lägga upp några meditationer och nu så – här är den första! Ka-boom!

Det är en grundläggande meditation där vi fokuserar på vår andning för att få tyst på pladdrandet i huvudet, förvånansvärt effektivt. Sedan scannar vi igenom vår kropp och efter meditationen känner man sig lugn, harmonisk och fylld av ljus och kärlek. Hur coolt är inte det?! 😀

Håll till godo, kram Åsa <3

 

Dela.

Om skribenten

Åsa Elvegård - aromaterapeut, djurkommunikatör, hundtränare och medial vägledare.

Missa inte våra intressanta artiklar

Läs fler artiklar på huvudsidan

2 kommentarer

Lämna en tanke